برنامه صعود به قله نقره سر طبق تقویم نیم سال دوم گروه در تاریخ 1401/9/4 برگزار گردید.

ساعت 3:11 از میدان ونک با مینی بوس از جاده هراز به سمت مقصد حرکت کردیم. در بین راه برای اقامه نماز مدتی توقف داشتیم و در ساعت 6:40 به رستوران باغ صفا رسیدیم. (رستوران ساعت 7:30 حدودا باز می کند. بنابراین برای استفاده از سرویس بهداشتی بهتر است در بین راه توقف داشته باشید.) بعد از آماده کردن وسایل و گرم کردن، ساعت 6:56 حرکت کردیم. از همان ابتدا با شیب تندی (بعضی مواقع تا حدود 40-50%) روبه رو شدیم که باعث کندی حرکت می ­شد.

ساعت 8:28 دقیقه به محلی بسیار زیبا رسیدیم که به نظر میرسید چشمه ­ای با دبی بسیار ناچیز باشد.

توصیه می شود که روی چشمه های مسیر حساب نکرده و حتما آب به اندازه کافی همراه داشته باشید. این محل برای صرف صبحانه محل مناسبی بود هر چند که ما به دلیل خستگی گروه، زودتر صبحانه را صرف کرده بودیم.

بعد از گذشت یک ساعت در شیب­ های زیاد، بالاخره به سرسبزی پهناوری رسیدیم که چند کلبه (تلار) در آن دیده میشد. بعد از کمی استراحت و عکس گرفتن و لذت بردن ازمناظر زیبا، به سمت قله حرکت کردیم.

ساعت 12 به یک تلار دیگر با منظره ای بسیار چشم نواز از نمای شمال شرقی قله دماوند رسیدیم.

در بالای در تلار نوشته بود “قله نقره سر” که البته با توجه به GPS بالاترین نقطه کمی بالاتر بود. به همین دلیل، وسایل را کمی بالاتر از کلبه گذاشتیم و به سمت قله حرکت کردیم. کمی بالاتر تابلوی کوچکی که روی آن نام قله و ارتفاع نوشته شده بود را دیدیم و بعد از گرفتن عکس به سرعت به سمت محل وسایل حرکت کردیم و مشغول تهیه کباب شدیم.

بعد از ناهار، نماز، استراحت و عکس های فراوان از دماوند زیبا، ساعت 14:41 به سمت پایین حرکت کردیم. ساعت 15:43 به اولین تلار رسیدیم. در این زمان بیشتر درختان خزان کرده و برگی نداشتند و تنها بخشی از درختان بودند که هنوز برگ های زرد و نارنجی داشتند و از لابه لای درختان بدون برگ خودنمایی می کردند.

بعد از توقفی برای گرفتن عکس در معدود قسمت هایی که هنوز رخت پاییزی به تن داشت، ساعت 16:18 به چشمه رسیدیم. با توجه به تاریکی هوا از هدلایت استفاده کردیم و در تاریکی، شیب های تند را گذارندیم تا در ساعت 17:55 به رستوران باغ صفا رسیدیم. توصیه می شود که حتما تمام اعضا هدلایت داشته باشند تا در پایین آمدن از شیب های تند مشکلی ایجاد نشود. برای استفاده از سرویس بهداشتی و نمازخانه رستوران بهتر است تا با شیر آب بیرون رستوران، کفش ها و لباس های خود را تمیز کنید تا با برخورد نامناسب از طرف صاحب رستوران روبه رو نشوید.

گالری تصاویر(ورق بزنید)

به امید دیدار همه شما عزیزان در برنامه های کوهساران
سرپرست و نویسنده گزارش برنامه: ملیکا مرادی
تاریخ برگزاری: 4 آذر 1401

عضویت در خبر نامه

از چه برنامه هایی با خبر شوید؟

آیا می خواهید از انتشار مطالب زیر هم باخبر شوید؟

از چه طریقی با خبر شوید؟

6 + 6 =