بلندی قله: 2500 متر ( پای صعود 1500 متر)

سطح برنامه : متوسط / غیر فنی

شب مانی :  ندارد

افزایش ارتفاع : حدود 1000 متر

عبور از رودخانه : ندارد

دست به سنگ : ندارد

شن اسکی: ندارد

نوع مسیر : پاکوب مشخص دارد

دسترسی به آب : ندارد

وضعیت آنتن دهی : ایرانسل بیشتر مسیر آنتن نداشت و همراه اول نزدیک پای صعود انتن دارد

بعد از برنامه ریزی و بررسی احتمال بارندگی آخر هفته در نهایت تصمیم بر برگزاری برنامه در روز جمعه 29 ام مهر شد .

ساعت 3 بامداد همگی در محل قرار همیشگی ابتدای خیابون بزرگمهر جمع شدیم بعد از شمارش و چک کردن اولیه بچه ها توسط سرپرست ساعت 3 و 15 دقیقه با میدل باس آقای زارع (09355377790) که 20 نفر ظرفیت دارد به سمت آمل راه افتادیم.

بین راه حدود 5 و 30 دقیقه صبح برای نماز ایستادیم و دوغ  رو مهمون سرپرستمون بودیم 🙂 دوباره راه افتادیم و پس از یک وقف کوتاه برای سرویس بهداشتی ساعت 7 و 15 دقیقه به جاده فرعی روستای الیمستان در 40 کیلومتری آمل رسیدیم و حدود 7 و45 دقیقه به محل شروع حرکت رسیدیم و از همون ابتدا وارد جنگل شدیم.

ما از ارتفاع 1500 متری از سطح دریا استارت زدیم و بعد از کمتر از 1 کیلومتر پیمایش در محلی مناسب صبحانه خوردیم و مراسم معارفه رو انجام دادیم  و پس از انجام حرکات کششی مجدد راه افتادیم.

در میان درخت های انبوه و صدای پرندگان با توجه به علایم راهنمایی و رانندگی!!! به مسیرمون ادامه دادیم و بین راه پیرامون مسائل مختلفی صحبت کردیم .

بعد حدود یک ساعت در ارتفاع تقریبی 1750 تیم برای آب، تنقلات ، استراحت و قطعا گرفتن عکس های زیبا از منظره بی‌ نظیر به مدت 15 دقیقه توقف کرد .

ساعت 9 و 45 دقیقه مجدد راه افتادیم و برای اینکه سر موقع به قله برسیم 2 ساعت بدون توقف پیمایش داشتیم و بعد استراحتی کوتاه بین مسیر به رد پای رستم در ارتفاع 2150 متر رسیدیم ( برخی افسانه ها این مکان را به محل زانوی آرش تعبیر می‌‍کنند که از این مکان به سمت توران تیر خود را رها کرده است) پس از استراحتی کوتاه به سمت قله رفتیم و ساعت 13 به قله رسیدیم (2500 متر) و بعد از عکس یادگاری ( دم حرمی) با امام زاده خداحافظی کرده و برگشت را استارت زدیم.

در مسیر قله ابتدا به گوسفندسرایی می‌رسید که صاحب آن متولی امام زاده می‌باشد و اگه قصد ورود به امام زاده را دارید می‌توانید با هماهنگی و گرفتن کلید از ایشان وارد امام زاده شوید.

ساعت 13:30 به محل رد پای رستم رسیدیم و حدود 45 دقیقه برای ناهار ، نماز و گرفتن عکس با منظره دریای ابر توقف داشتیم و حرکت ابر ها را به سمت بالا با چشم به وضوح مشخص بود

مجددا وارد جنگل شدیم ، اینبار جنگل شبیه جنگل ارواح پر از مه بود و داشت کم کم تاریک میشد دوبار توقف کوتاهی بین مسیر داشتیم و آب و تنقلات مصرف کردیم و درحالی که کم کم داشت هوا تاریک می‌شد در ساعت 16:30 به انتهای مسیر رسیدیم

سوار میدل باس شدیم و به سمت تهران برگشتیم بین راه استراحت کوتاهی برای نماز داشتیم و با انجام بازی های جذاب مختلف ساعت 21:30 به تهران جلوی در ولیعصر دانشگاه رسیدیم.

به امید دیدار همه شما عزیزان در برنامه های کوهساران
سرپرست برنامه: فاطمه حسینیان
نویسنده گزارش برنامه: نعیمی
تاریخ برگزاری: 29 مهر 1401

گالری تصاویر (برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید):

عضویت در خبر نامه

از چه برنامه هایی با خبر شوید؟

آیا می خواهید از انتشار مطالب زیر هم باخبر شوید؟

از چه طریقی با خبر شوید؟

9 + 15 =