بخش پنجم: توضیحات برنامه

قرار ما ساعت ۲ صبح روبروی درب ولیعصر بود که با رسیدن مینی بوس و جمع شدن بچه ها حوالی ساعت ۲:۱۵ به سمت روستای الیمستان راه افتادیم در طول مسیر توقف کوتاهی برای نماز صبح  داشتیم و در نهایت ساعت ۷ صبح به مسیر پای صعود رسیدیم و بعد از گرم کردن حدود ساعت ۷:۲۰ به سمت فتح کردن قله قدم برداشتیم بعد از گذشت ۱ ساعت به دشت اول رسیدیم که در آن نمای‌بسیار زیبایی از قله دماوند مشخص بود و بعد از آن وارد جنگل زیبایی شدیم و پس از پیدا کردن مکان مناسب،حدود ۵۰ دقیقه از وقت خودمان را صرف معارفه و صبحانه خوردن کردیم و بعد از صرف صبحانه با انرژی مضاعف در مسیر زیبای جنگلی قدم گذاشتیم در طول مسیر شاهد ربان های قرمزی بودیم که به شاخه درخت ها آویزان بود که راهنمای مسیر درست بودند و تمام نقاط مسیر دارای تابلو های راهنما برای رسیدن به سمت قله بود و مسیر تا قله دارای چند پاکوب بود

بعد حدود یک ساعت  تیم برای آب، تنقلات ، استراحت و قطعا گرفتن عکس های زیبا از منظره بی‌ نظیر به مدت 15 دقیقه توقف کرد

همزمان که وارد دشت دوم شدیم هوا کم کم مه آلود شد «با توجه به مه آلود بودن همیشگی منطقه الیمستان خیلی خوبه که گروه هد لامپ نور قرمز به همراه خودشان داشته باشند» در مسیر به گله بزرگی از گاو ها رسیدیم و بعد از گذر از دشت دوم و با توجه به مه آلود شدن هوا ،احتمال بارندگی و وجود رعد و برق  به قدم های خود سرعت بخشیدیم و از آنجایی که آمادگی گروه بالا بود با سرعت بخشیدن به حرکتمان به مشکل خاصی برنخوردیم باتوجه به مه آلود بودن هوا،از فاصله انداختن بین اعضای گروه اجتناب کردیم و همچنین از محلی ها درباره احتمال وجود رعد و برق هم پرسیدیم و طبق صحبتشان،با توجه به ارتفاع کم قله، احتمال وجود رعد و برق وجود نداشت و خیالمان از بابت رعد و برق راحت شد و محلی ها بسته بودن درب امامزاده داوود را هم به ما گوشزد کردند

حدود ساعت ۱۱:۴۵ به قله رسیدیم که باد بسیار شدیدی می آمد و اینجا بود که گورتکس به کار اعضای گروه آمد پس از حدود ۲۰دقیقه زمان صرف عکس یادگاری گرفتن و کمی استراحت کردن فرود خود را آغاز کردیم که در مسیر بازگشت با بارش باران مواجه شدیم و همچنین محل رد پای رستم را مشاهده کردیم

بعد از حدود ۱ ساعت در دشت دوم توقف ۳۰دقیقه ای داشتیم و یکی از افراد با تجربه گروه نکات مهمی را درباره نشانه های رعد و برق،مسیریابی در مه ، اصول صحیح باتون زدن،بستن اصولی بند کفش هنگام صعود و فرود با دیگر اعضای گروه درمیان گذاشت بعد از برگزاری کارگاه آموزشی و سوال پرسیدن بچه ها به مسیر بازگشت خود ادامه دادیم  و در نهایت ساعت ۱۴:۳۰ در جنگل مه آلود زیبا  ، ۱ ساعت زمان را صرف نماز و ناهار کردیم و بعد از آن با انرژی به سمت مینی بوس قدم برداشیم و درنهایت ساعت ۱۶:۳۰ به پای مینی بوس رسیدیم و پس از سرد کردن، ساعت ۱۷:۳۰سوار مینی بوس شدیم و در طی مسیر توقفی هم برای خوردن بستنی در هوای سرد رو داشتیم:)) و درنهایت ساعت ۲۳:۴۵ در تهران رو به روی درب ولیعصر دانشگاه بودیم