بخش پنجم: توضیحات برنامه

برنامه های نسبتا ساده ی دوچرخه سواری ، فرصت خوبی برای آن دسته از دوستانی است که شرایط برنامه های دوچرخه سواری خارج از شهر و یا چند روزه ، بنا به هزینه های بالاتر ، یا سختی برنامه برای شان مهیا نیست.

تهرانگردی یکی از همین برنامه های جذاب و ساده بود که به همراه بازدید از موزه ها ، یک برنامه دلچسب نیم روزه را رقم می زد.

در ابتدا ، همگی خود را به محل قرار که متروی تجریش بود رسانده و ساعت 7:20 صبح رکابزنی را آغاز کردیم.

کوچه ها و خیابان های خلوت و زیبا و خنک صبحگاهی شمیرانات و نیاوران تهران ، حقیقتا روح را تازه می کرد و به ریه های مان فرصت تنفس دوباره می داد.

به خانه موزه نیما یوشیج و خانه سیمین و جلال رفتیم اما چون زیادی سحرخیر بودیم نتوانستیم بازدید کنیم و به گرفتن عکس یادگاری بسنده کردیم و به مسیر دوچرخه سواری مان ادامه دادیم.

در ابتدای مسیر ، چالشی نبود و مسیر هموار بود اما کمی بعد با چند سربالایی مواجه شدیم و بعد از رد کردن آن ها به خیابان اصلی نیاوران رسیدیم.

کمی خیابان جماران را بالا رفتیم و دوباره به مسیر خیابان اصلی بازگشتیم.

سپس به محل کوچه آشتی کنون رفتیم و از زیبایی همان کوچه باغ کوچک ناشناخته لذت بردیم ، صبحانه خوردیم و عکس گرفتیم.

سپس به مسیرمان ادامه دادیم و به موزه دکتر حسابی رفتیم و بازدید مفصلی از خانه ی عجیب و سرسبز او کردیم و از توضیحات راهنما استفاده کردیم ، سپس دوباره سوار دوچرخه های مان شدیم و پس از پیمودن کمی سربالایی از خیابان ولیعصر تا محل موزه زمان ، به موزه زیبا و چشم نواز زمان رسیدیم.

دوچرخه های مان را دم در موزه پارک کردیم و به داخل موزه رفتیم و پس از بازدید مفصل و گرفتن عکس ، دوباره به سراغ دوچرخه های مان آمدیم و رکاب زنی را آغاز کردیم.

بقیه مسیر تماما سرپایینی بود ، وارد خیابان ولیعصر شدیم و در پیاده راه و خط ویژه ، رکاب زدیم و از زیبایی ولیعصر خلوت روز تعطیل لذت بردیم و در نهایت در تقاطع ولیعصر و اتوبان نیایش به صورت رسمی برنامه به اتمام رسید اما دوستان با همدیگر به رکاب زدن ادامه دادند و خود را به ایستگاه های مترو یا خانه های شان رساندند و به این ترتیب به یک روز خنک مهر ماه و برنامه ی دلچسب دوچرخه سواری با طعم تهرانگردی شمال شهر ، پایان دادیم.

به امید دیدار همه شما عزیزان در برنامه های آتی کوهساران

پ.ن1 : خوب است از قبل با موزه ها برای بازدید گروهی مخصوصا با دوچرخه هماهنگ کرد که این کار توسط سرپرست انجام شده بود.

پ.ن2 : جمعه ها فرصت خوبی برای تهرانگردی با دوچرخه سواری است و می طلبد که با تبلیغ بیشتر افراد بیشتری نیز در این سنخ برنامه ها شرکت کنند.