چهارشنبه :

ساعت ۲۳ پس از قرار دادن دوچرخه و کوله ها در مینی بوس از میدان آرژانتین به سمت شهر گنبد کاووس حرکت کردیم.

پنج شنبه :

اتوبوس آرام تر از پیش بینی حرکت می کرد و ۱۲ ساعت طول کشید تا به شهر گنبد برسیم‌. با هماهنگی ای که با ماشین پشتیبانی داشتیم مارا تا روستای آق بند که محل شروع رکابزنی ما بود راهنمایی کرد.

ساعت ۱۲:۳۰ رکابزنی را از روستای آق بند به سمت ماسان کوپ و خالد نبی با همراهی ماشین پشتیبان شروع کردیم.

گرمای هوا مقداری مقداری به چالش برنامه افزوده بود و نیاز به آب به شدت حس می شد.بر خلاف سال گذشته بارش کمتر بود و طبیعت سبزی سال قبلش را نداشت‌ اما باز هم تپه های منطقه با پوشش زیبایش، مناظر دیدنی ای را خلق کرده بود.

مسیر زیبای طی شده

بر خلاف سال گذشته بارش کمتر بود و طبیعت سبزی سال قبلش را نداشت‌ اما باز هم تپه های منطقه با پوشش زیبایش، مناظر دیدنی ای را خلق کرده بود.مسیر آق بند به ماست کوپ یک مسیر خاکی با شیب ملایم اما پر چاله بود و به همین دلیل، رکابزنی آن به غیر از چند نقطه چالش جدی ای را برای بچه ها به وجود نیاورد.

ساعت سه بود که ما به روستای ماسان کوپ وارد شدیم و با استقبال کودکان روستا به مدرسه رفتیم و آنجا کمی دور از تابش آفتاب به خوردن ناهار و اقامه نماز پرداختیم.امسال به دلیل کمبود بارش، اهالی روستا از میزان آبی که در منطقه بود ناراضی بودند و میگفتند تنها آب موجودشان آب بارانی هست که ذخیره کرده اند. که مصرف این آب هم برای کسانی که عادت ندارند،توصیه نمی شود.

بعد از استراحتی کوتاه، باتوجه به کمبود وقت شروع به حرکت کردیم.‌

بخشی از طبیعت سرسبز مانده با وجود خشکسالی

بعد از روستا، با سربالایی رکابزنی را شروع کردیم. اما بعد از آن مسیر تا روستای گچه سویه سرپایینی بود. تیم به گچه‌ سویه رسید، از آنجا با توجه به کمبود وقت با نظر سرپرست، دوچرخه ها را پشت وانت گذاشتیم و تا خالد نبی با ماشین رفتیم، که بتوانیم غروب آفتاب را با منظره هزار تپه ببینیم.

پس از آن با توجه سبز نبودن باقی مسیر با نظر ، راهنمای مسیر به مینودشت رفتیم تا روز بعد را در آن منطقه سپری کنیم.

وانت پشتیبان سفر

جمعه :

صبح که بیدار شدیم، کوه های بلند با منظره جنگلی را در اطراف خود می دیدیم، مطلع شدیم که در تنگه چهل چای شب قبل کمپ زده بودیم. با هماهنگی سرپرست ۹ صبح برای دیدن هرچه بیشتر مناظر بهاری جنگل به سمت روستای زنگلاب رکاب زدیم. در مسیر به دیواره ها، جنگل هایی با درختانی صورتی و همچنین دشت های وسیعی برخوردیم و مدتی را جهت عکاسی با این صحنه ها سپری کردیم. وقت داشت می‌گذشت و ما می‌خواستیم آخر شب به تهران برسیم به همین دلیل از همانجا شروع به رکابزنی تا گنبد کاووس کردیم و مسیر سرپایینی را تا مینودشت از سر گرفتیم. دو ساعتی از تنگه تا گنبد راه بود اما تیم برای خوردن غذای محلی تمام توانش را گذاشته بود 🙂

منظره ای زیبا از مسیر

ظهر به گنبد کاووس رسیدیم و جمعی از دوستان جهت استفاده از وقت تا آماده شدن غذا وسایل را در مینی بوس قرار دادند و پس از آن به صرف نهار پرداختند.
ساعت دو نیم مینی بوس ما به مقصد تهران حرکت کرد و ساعت دو شب به میدان آرژانتین محل شروع برنامه رسید.

به امید دیدار همه شما عزیزان در برنامه های کوهساران
مدت رکاب زنی: ۴/۵ ساعت
سرپرست برنامه: فائزه لباف
نویسنده گزارش: امیررضا احمدی
تاریخ برگزاری: ۱۷و۱۸ فروردین ۱۴۰۲

عضویت در خبر نامه

از چه برنامه هایی با خبر شوید؟

آیا می خواهید از انتشار مطالب زیر هم باخبر شوید؟

از چه طریقی با خبر شوید؟

1 + 5 =